Monday, January 4, 2010

Salam 23 : Back to school

Sesi persekolahan bagi tahun 2011 telah pun bermula. Alhamdulillah, segala urusan pendaftaran dan juga kemasukan pelajar ke tahun 1 berjalan dengan lancar. Hari pertama persekolahan di meriahkan dengan kehadiran penjaga yang berdiri menunggu anak masing-masing di luar bilik darjah. Emm..teringat sewaktu hari pertama saya mendaftarkan diri di sekolah rendah. Masih ingat betapa seronoknya saya pada hari tersebut. Al maklumlah...segala-galanya baru. Pakaian, pengalaman, kawan-kawan dan macam - macam lagi. Tetapi kegembiraan itu tidak berpanjangan. Selepas selesai rehat saya dan seorang rakan saya telah dirotan oleh guru disiplin kerana bermain gelongsor di yang berada di luar kawasan sekolah. Kadang-kadang aku masih ketawa bila teringatkan gelagat cikgu yang terkocoh-kocoh mengejar kami yang sedang berlari mendapatkan gelongsor di luar sekolah. Kini saya bergelar guru.A.lhamdulillah...Belum ada lagi saya mengejar anak murid yang lari keluar dari sekolah.

No comments:

Post a Comment